Freitag, Februar 11, 2005
Piercing für Autos
Wer unter 18 Jahre alt ist, darf sich nur mit Erlaubnis der Erziehungsberechtigten piercen lassen. Ob am Bauchnabel oder an der Augenbraue, Piercings sind bei Jugendlichen gefragt. Doch wie sieht ein Piercing beim Auto aus?
Familie Siebern hat den neuen Trend des Auto-Piercings entdeckt. Mit einem Schmuckstück bekommt das Auto ein unverwechselbares und einzigartiges Merkmal. Ein kreatives Symbol, ganz auf die Individualität des Fahrers oder der Fahrerin zugeschnitten. Ob ausgeflippt oder eher schlicht, der Kreativität sind keine Grenzen gesetzt. Für rund 190,- EUR bekommt man sein Auto nach eigenen Vorstellungen gepierct.
Heiner Ehler ist Erfinder des Autopiercings und kann sich kaum vor Aufträgen retten. Im Trend sind vor allem Andenken oder Glücksbringer. Mehr als 250 Betriebe bieten das Auto-Piercing mittlerweile bundesweit an. Ein Hingucker ist es allemal.
Weitere Infos zum Auto-Piercing erhalten Sie unter:
» Auto-Piercing
via www.vox.de
Mittwoch, Februar 09, 2005
ALSTOM signs contracts for a new tram system in Tunisia
Design concept of the new Citadis tram of Tunis
TRANSTU (formerly SMLT), the company in charge of the Tunis light metro system, has awarded ALSTOM two contracts worth a total of €91 million for the supply of 30 CITADIS tramways and infrastructure work for the city of Tunis. The contracts, provisionally awarded to ALSTOM in June 2004, were signed today in Tunis by
MM. Patrick Kron, ALSTOM's Chairman and CEO and Chedly Hajri, Chairman and CEO of TRANSTU, in presence of MM. Jean-Pierre Raffarin, French Prime Minister, and Mohamed Ghannouchi, Tunisian Prime Minister.
The first contract, worth €80 million, is for the supply of 30 new CITADIS tramways which will reinforce and renew the fleet of TRANSTU. The company operates a 32-kilometer “light metro” network with five lines, a suburban railway line and a bus network in the Tunisian capital.
These 30-meter long vehicles will offer rapid, comfortable and safe service. They will be the first air-conditioned tramway cars in circulation in Tunisia. The low floors will offer easy access for all passengers, including those with reduced mobility. The trams will operate on the current network and on two future extensions of seven kilometres each.
The second contract, worth €11 million, is for the infrastructure work of the first of these two extensions. ALSTOM will be responsible for the energy systems and for a part of the trackwork. Beginning of service on the extension is planned for mid 2006.
The CITADIS design concept combines standardisation of modular, service-proven components with customisation of interior and exterior design in order to meet the individual requirements of each city in terms of aesthetics, comfort and accessibility. ALSTOM has sold over 700 CITADIS trams around the world. CITADIS trams in commercial service have carried 500 million passengers over 35 million kilometres.
Technische Daten CITADIS für Tunis:
Typ | Zweirichtungsfahrzeug, 100% Niederflur |
Länge Breite Höhe | 32 m 2,40 m 3,45 m |
Einstieg: Breite der einfachen Tür Breite der Doppeltür Einstiegshöhe Fußbodenhöhe | 800 mm 1300 mm 320 mm 350 mm |
Fahrgastkapazität Sitzplätze Stehplätze (6 Fahrgäste/m2) Gesamtkapazität | 58 208 266 |
Leistung: Höchstgeschwindigkeit Antriebsleistung | 70 km/h 4 x 120 kW |
Besondere Merkmale | voll klimatisiert Fenster können geöffnet werden Videosystem innen und außen |
Quelle:ALSTOM
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